torsdag 27. november 2008

Av å være syk

Når man har feber, hoster eller må pusse nesa hele tida, da veit man hva som er feil med en og at man kommer til å bli frisk igjen om noe få dager. En gripal infekt er ikke det verste av verden. Når man er bare utrolig sliten i kroppen, ikke er sulten og blir ganske ofte dårlig når man bare tenker på mat, da veit man ikke hva som er feil med en. Synd for meg er det akkurat det som er feil med meg. Og siden jeg ikke har feber eller noe annet kroppslig reaksjon med den jeg kan forklare det som mangler meg, begynner jeg langsomt å tro at hele greia er bare psykisk. Det er ikke alt for usannsynlig for hver gang jeg tenker på skolen blir jeg verre.
Så betyr det nå at jeg har et psykisk problem eller at jeg har en sykdom jeg ikke kjenner? (Det er et retorisk spørsmål, jeg tror at jeg ikke vil har svar på det ...)
I hvert fall veit jeg at jeg er lei av skolen. Jeg teller dagene. (Jeg mener det! Det er bare 223 til skolens avskjedsseremonien.)Men det hjelper ikke alt for mye...

Derfor et lite spørsmål til dere: Hva gjør dere for å bli motivert igjen?

2 kommentarer:

Tine sa...

Punkt 1: Dra til legen og sjekk om du har jernmangel eller kyssesyke (mononukleose). Si at du vil ta begge testene.

Punkt 2: Sov, gå lange turer, drit i skolearbeid i 2-3 dager, spill musikk, syng, ta lange dusjer, legg deg under en varm dyne med sjokolade og en spennende bok, skriv ned alt som plager deg og alt som ikke plager deg, alt du gleder deg til, dine største drømmer for livet, alt du har lyst til å lære deg og ellers alt du måtte tenke på.

Jeg kjenner til den sykdommen. Håper du blir bedre snart!

Tine sa...

Hei du! Skal du kanskje ikke oppdatere snart?? :P

I morgen har jeg faktisk tysk muntlig eksamen. Ønsk meg lykke til =)